
content marketing update - crafted by propaganda
voorjaar 2021

Rabobank.be motiveert spaarders met content
Online bank Rabobank.be koos een tijd geleden voor een nieuwe positionering als 100% spaarbank voor particulieren. Een grote uitdaging. Hoe blijf je als merk sterk voor klanten en prospecten als je aanbod zo drastisch verandert? Rabobank.be maakte samen met Propaganda de oefening en trok voluit de kaart van content. Want een expertstatus, klantenvertrouwen en relevantie
bouw je niet op rente alleen.
e herpositionering tot particuliere spaarbank had als gevolg dat het aanbod van Rabobank.be grotendeels werd aangepast. Dit betekende de start van een grote communicatiestroom. Nadat de communicatie rond de wijzigingen achter de rug was,
werkten Propaganda en Rabobank.be een communicatieplan uit waarbij de nieuwe visie ijzersterk naar voren kwam.
Als online spaarbank willen we onze klanten eenvoudige spaarproducten aanbieden waar ze zelf mee aan de slag kunnen”, zegt Kristel Dodion, Marketing Manager van Rabobank.be. “We willen een partner zijn voor mensen die op zoek zijn naar spaarexpertise, spaarproducten, een mooi rendement, transparantie én veiligheid. We willen onze klanten relevante en betrouwbare content bieden die hen financieel bewuster maakt, maar ook psychologische inzichten aanreiken waardoor ze doordachte keuzes kunnen maken voor hun spaargeld.”
Om alle communicatie te stroomlijnen werd een ‘content room’ opgestart, een kerngroep waarbij verschillende stakeholders samen de juiste richting bepalen. In dit geval bestaat de content room niet alleen uit leden van het marketingteam van Rabobank.be en het team van Propaganda, maar ook uit contactpersonen van data-analyse en het creatieve bureau dat instaat voor het uitwerken van de campagnes.
Neuzen in dezelfde richting
Wie is Rabobank.be?


informeren en iNspireren
2020: focus op duurzaam bankieren
Het doel was duidelijk: Rabobank.be blijft de bank die haar klanten zelfstandig keuzes laat maken en daar als expert de juiste informatie voor aanbiedt.
Als online bank dient de website van Rabobank.be als uithangbord. Propaganda en Rabobank.be streven er samen naar om met de content op de website tegemoet te komen aan de vragen van zowel bestaande klanten als nieuwe spaarders. Met concrete informatie over actuele financiële topics, wetenschappelijk onderbouwde artikels, visieteksten van financiële experts, e-books en duidelijke antwoorden op concrete (spaar)vragen wil de website als spaarplatform een hulpmiddel zijn voor nieuwe en vertrouwde spaarders.
Kristel Dodion, Marketing Manager Rabobank.be: “In 2018 en 2019 heeft Rabobank.be haar positie als spaarexpert weten te verstevigen. In 2020 gingen we nog een stap verder door onze missie duidelijker te communiceren: sparen voor een duurzame toekomst, ‘Growing a better world together’.”
“Rabobank staat op nummer 1 van de Sustainalytics duurzaamheidsranglijst van grootbanken”, zegt Kristel Dodion. “We willen actief bijdragen aan een duurzamere toekomst. Zo zet Rabobank onder meer haar schouders onder de 17 duurzaamheidsdoelstellingen van de Verenigde Naties. Die boodschap willen we nu ook duidelijker naar buiten brengen. Zo weten onze klanten waar hun spaargeld onder meer voor ingezet wordt en dragen ze tegelijkertijd bij aan duurzame projecten.”
Als online bank dient de website van Rabobank.be als uithangbord. Propaganda en Rabobank.be streven er samen naar om met de content op de website tegemoet te komen aan de vragen van zowel bestaande klanten als nieuwe spaarders.
Maakt deel uit van de Coöperatieve Rabobank U.A., een coöperatie naar Nederlands recht
Focus op duurzaam bankieren
Spaarbank met een aanbod van spaarproducten voor particuliere klanten
240.000 klanten en 7,1 miljard spaargeld
Opgericht in 2002
Online bank zonder kantoren met thuisbasis Antwerpen
66 medewerkers

Dit is content marketing

Dit is content marketing

HET SUCCESVERHAAL VAN RABOBANK.BE

HET SUCCESVERHAAL VAN RABOBANK.BE

AMBASSADEURS
& HOYA

AMBASSADEURS
& HOYA

7 CONTENT MARKETING TIPS

7 CONTENT MARKETING TIPS

PROPAGANDA NEWSFLASH

PROPAGANDA NEWSFLASH


Propaganda is een market leading communicatie-adviesbureau dat inspirerende verhalen brengt voor Belgische topmerken in verschillende sectoren. Verhalen die relaties met klanten, prospects en medewerkers ontwikkelen en versterken. Niet zomaar verhalen: resultaatgerichte, premium, slimme en activerende content in allerlei soorten en vormen: blogs, video, social media, magazines. Dit doen we voor sterke merken

Propaganda nv
Minervastraat 4 - 1930 Zaventem
info@propaganda.be - 02 725 29 10
www.propaganda.be
Nederlands
français


Rabobank.be motiveert spaarders met content
Online bank Rabobank.be koos een tijd geleden voor een nieuwe positionering als 100% spaarbank voor particulieren. Een grote uitdaging. Hoe blijf je als merk sterk voor klanten en prospecten als je aanbod zo drastisch verandert? Rabobank.be maakte samen met Propaganda de oefening en trok voluit de kaart van content. Want een expertstatus, klantenvertrouwen en relevantie
bouw je niet op rente alleen.

e herpositionering tot particuliere spaarbank had als gevolg dat het aanbod van Rabobank.be
grotendeels werd aangepast. Dit betekende de start van een grote communicatiestroom. Nadat de communicatie rond de wijzigingen achter de rug was,werkten Propaganda en Rabobank.be een communicatieplan uit waarbij de nieuwe visie ijzersterk naar voren kwam.
Als online spaarbank willen we onze klanten eenvoudige spaarproducten aanbieden waar ze zelf mee aan de slag kunnen”, zegt Kristel Dodion, Marketing Manager van Rabobank.be. “We willen een partner zijn voor mensen die op zoek zijn naar spaarexpertise, spaarproducten, een mooi rendement, transparantie én veiligheid. We willen onze klanten relevante en betrouwbare content bieden die hen financieel bewuster maakt, maar ook psychologische inzichten aanreiken waardoor ze doordachte keuzes kunnen maken voor hun spaargeld.”
Wie is Rabobank.be?
- Opgericht in 2002
- Online bank zonder kantoren met thuisbasis Antwerpen
- 66 medewerkers
- 240.000 klanten en 7,1 miljard spaarproducten
- Voor particuliere klanten
- Focus op duurzaam bankieren
- Maakt deel uit van de Coöperatieve Rabobank U.A., een coöperatie naar Nederlands recht
Neuzen in dezelfde richting
Om alle communicatie te stroomlijnen werd een ‘content room’ opgestart, een kerngroep waarbij verschillende stakeholders samen de juiste richting bepalen. In dit geval bestaat de content room niet alleen uit leden van het marketingteam van Rabobank.be en het team van Propaganda, maar ook uit contactpersonen van data-analyse en het creatieve bureau dat instaat voor het uitwerken van de campagnes.


Als online bank dient de website van Rabobank.be als uithangbord. Propaganda en Rabobank.be streven er samen naar om met de content op de website tegemoet te komen aan de vragen van zowel bestaande klanten als nieuwe spaarders.
informeren en iNspireren
Het doel was duidelijk: Rabobank.be blijft de bank die haar klanten zelfstandig keuzes laat maken en daar als expert de juiste informatie voor aanbiedt.
Als online bank dient de website van Rabobank.be als uithangbord. Propaganda en Rabobank.be streven er samen naar om met de content op de website tegemoet te komen aan de vragen van zowel bestaande klanten als nieuwe spaarders. Met concrete informatie over actuele financiële topics, wetenschappelijk onderbouwde artikels, visieteksten van financiële experts, e-books en duidelijke antwoorden op concrete (spaar)vragen wil de website als spaarplatform een hulpmiddel zijn voor nieuwe en vertrouwde spaarders.
2020: focus op duurzaam bankieren
Kristel Dodion, Marketing Manager Rabobank.be: “In 2018 en 2019 heeft Rabobank.be haar positie als spaarexpert weten te verstevigen. In 2020 gingen we nog een stap verder door onze missie duidelijker te communiceren: sparen voor een duurzame toekomst, ‘Growing a better world together’.”
“Rabobank staat op nummer 1 van de Sustainalytics duurzaamheidsranglijst van grootbanken”, zegt Kristel Dodion. “We willen actief bijdragen aan een duurzamere toekomst. Zo zet Rabobank onder meer haar schouders onder de 17 duurzaamheidsdoelstellingen van de Verenigde Naties. Die boodschap willen we nu ook duidelijker naar buiten brengen. Zo weten onze klanten waar hun spaargeld onder meer voor ingezet wordt en dragen ze tegelijkertijd bij aan duurzame projecten.”

